מה זה טיפול PRP למניעת התקרחות ונשירת שיער?
טיפול PRP או בשמו המלא Platelet rich plasma הוא טיפול חדשני כנגד התקרחות והידלדלות השיער. הטיפול מתאים לגברים ולנשים בכל הגילאים. לגוף האדם ישנה היכולת המדהימה לרפא את עצמו. פלסמת הדם העשירה בטסיות מובילה להפרשת גורמי גדילה טבעיים המסייעים לריפוי הגוף. ניתן לעבור את הטיפול לאחר השתלת שיער בכדי למקסם ולשפר את תוצאותיה או לקבל זריקות prp לפני ניתוח השתלת שיער, כאשר במקרה זה המטרה היא למעשה לשמר ולשפר את מצב השיער הקיים ולדחות את מועד ההשתלה במידת האפשר. ההחלטה כמובן תלויה בפרמטרים שונים וביניהם דרגת ההתקרחות, רצון המטופל, חוות דעת מטעם רופא המתמחה בנושא, וכו׳.

מהי פלסמת הדם ומהן טסיות הדם?
פלסמה היא המרכיב הנוזלי של הדם. היא מורכבת ברובה ממים וחלבונים, והיא מאפשרת לכדוריות הדם האדומות, הלבנות ולטסיות הדם לנוע במחזור הדם בחופשיות. טסיות הדם, הנקראות גם טרומבוציטים, הן המרכיב בדם האחראי על תהליכי קרישת הדם ועל תהליכיים חיוניים של גדילה וריפוי של רקמות. לטסיות הדם תפקיד משמעותי בתהליכי ההחלמה הטבעיים של הגוף.

ממה עשויות זריקות prp לעידוד צמיחת השיער?

זריקות PRP מופקות מדמו של המטופל, ע”י לקיחת דם בצורה המקובלת (כמו בתהליך תרומת דם למשל), הכנסת הדם למכונה המסובבת אותו תחת כוחות צנטריפוגליים במטרה לזקק את טסיות הדם ולהפריד אותן משאר מרכיבי הדם. באמצעות מזרק הרופא יוציא את טסיות הדם מהפלזמה. לאחר מכן הרופא ירדים את אזור הקרקפת, ויזריק טסיות אלו היישר אל האזורים המקריחים בקרקפת. לאחר הזרקת הטסיות אל הקרקפת הן מובילות לשרשרת תהליכים בגוף, דבר המוביל להזרמת גורמי גדילה לאזור המוזרק. גורמי הגדילה מסייעים להתחדשות וליצירת תאים חדשים ובכך מסייעים לריפוי הרקמה.

הוצאת ה-PRP מתוך המבחנה.

הוצאת ה-PRP מתוך המבחנה.

טיפולי prp אינם משמשים אך ורק לטיפולים בבעיית נשירת שיער. בטיפול PRP למעשה הרופא מזריק תמיסה מרוכזת של טסיות הדם של המטופל כדי להאיץ תהליכי ריפוי של רקמות שונות בגופנו, כגון: גידים, רצועות, שרירים ומפרקים. באופן זה, זריקות PRP עושות שימוש במערכת הריפוי הטבעית של הגוף בכדי לשפר בעיות שלד שריר שונות.

מהם הסיכונים או תופעות הלוואי לאחר טיפול PRP?
בניגוד להשתלת שיער, שהינה ניתוח כירורגי לכל דבר ועניין, אחד מיתרונותיו הרבים של טיפול PRP הוא שמדובר בטיפולים הנחשבים כטבעיים, שהרי החומר המוזרק מופק מדמו המזוקק של המטופל עצמו ולכן תופעות הלוואי מינוריות עד לא קיימות והטיפול נחשב לבטוח מאד.

כמה זמן לוקח לטיפול PRP להשפיע?
לרוב ניתן לראות תוצאות לאחר מס’ שבועות מזריקות prp. תוצאות מקסימליות יופיעו כחצי שנה עד עשרה חודשים לאחר ההזרקה. חשוב לציין כי ייתכן שתצטרך לחזור על ההליך מס’ פעמים ולעבור סדרת טיפולי prp בכדי לשמר את תוצאותיו.

האם כולם יכולים לעבור טיפולי prp לשיער?

לא, במקרים מסוימים לא ניתן לעבור טיפול prp ולכן חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל ולבצע את ההליך אצל רופא מוסמך ומומחה בתחום בלבד. דוגמאות למקרים בהם לא ניתן לעבור זריקות prp: מחלות שונות כמו למשל אנמיה, סרטן או זיהום. לעיתים כן תהיה אפשרות לעבור את הטיפול אך יהיה צורך בהנחיות ספציפיות כמו למשל הפסקת נטילת תוספי תזונה או תרופות מסוימות לצורך העניין. בנוסף, הטיפול אינו מתאים למטופלים שהינם קרחים לחלוטין. טיפול prp מסייע לשיפור ושימור זקיקי השיער הקיימים ואינו מתיימר להצמיח זקיקים חדשים יש מאין. לכן, על המטופל להיות בעל שיער דליל או בדרגת התקרחות חלקית כלשהי בכדי שיהיה מתאים לעבור את הטיפול.

למה חשוב לשים לב כשעוברים טיפול prp למניעת נשירת שיער?
רופא מוסמך ובעל רשיון מטעם משרד הבריאות הוא בעל המקצוע היחיד המורשה לבצע טיפולי PRP בישראל!

מהן השיטות השונות להזרקת prp לקרקפת?

קליניקות שונות משתמשות בדרכים שונות לביצוע זריקות prp, כאשר הנפוצות ביותר והמקובלות ביותר כיום הן שימוש באקדח או שימוש במזרק. ההבדל ביניהן הוא העלות למרפאה, כאשר שימוש באקדח היא השיטה המשוכללת והמתקדמת יותר, והיא אינה קיימת בכל המרפאות בשל עלותה הגבוהה יחסית. יתרון השימוש באקדח הוא שלמעשה הוא מאפשר ביצוע כמות גדולה יותר של חורים בקרקפת, דבר המאפשר פיזור רחב יותר של נוזל הפלסמה על גבי הקרקפת וכמו כן משפר את מחזור זרימת הדם באזור הקרקפת.

טיפול PRP באמצעות מזרק

טיפול PRP באמצעות מזרק

מהן ההוראות לפני טיפול prp לשיער?

ההנחיות משתנות בין הקליניקות השונות, אך לרוב מומלץ להקפיד על שתייה מרובה לפני הטיפול, גם באותו היום וגם בשבוע שקודם לטיפול prp.

מהן ההנחיות אחרי טיפול PRP לשיער?

גם בהוראות שלאחר הזריקות ישנן שונות מסויימת בין הקליניקות השונות וכמובן שיש לפעול על פי הנחיות המרפאה אצלה בחרת לעבור את הטיפול.

כמה זמן נמשך טיפול prp לשיער?

טיפול prp לרוב נמשך כשעה פחות או יותר.

האם טיפול prp זה כואב?

הטיפול לרוב אינו כואב, אלא כרוך בתחושת אי נוחות מסוימת בלבד.

האם טיפול prp מבוצע תחת הרדמה?

טיפול prp אינו מבוצע תחת הרדמה.

כמה עולה טיפול prp בישראל?
מחיר טיפול PRP בישראל מושפע משטח האזור המקריח וכמו כן מהשם שצברה לה המרפאה. כמובן שגם מס’ הטיפולים הנרכשים ישפיע על המחיר. לרוב ניתן להוזיל את מחירם של טיפולי PRP על ידי רכישת חבילה הכוללת סדרת טיפולי prp עתידיים.

מחיר טיפול PRP בישראל נע לרוב בטווח שבין 800 ל-2500 ש״ח כאשר הוא מושפע מכמה וכמה מרכיבים, וביניהם בין השאר גם מיקום הקליניקה בארץ, כך שטיפול prp בבאר שבע למשל עשוי להיות שונה ממחיר טיפול prp בתל אביב, כמו כן, הציוד שנמצא ברשות המרפאה, לדוגמא, אקדח הזרקה זה עסק יקר.

טיפול PRP באמצעות אקדח

טיפול PRP באמצעות אקדח

כיום לצערנו אין החזר מקופת חולים מכבי או קופת חולים כללית, מה שכן, טיפול prp מכוסה לעתים ע״י ביטוחים פרטיים.

בנוסף חשוב לקחת בחשבון ולברר מראש האם יש צורך בטיפול משלים לזריקות ומהו מחירו, כגון תוספי תזונה שונים, תרופות וכו’.

איך לבחור קליניקה לטיפול prp?
מובן שהמחיר הוא שיקול משמעותי, אך בוודאי אינו החשוב ביותר. יש לוודא שאתם בוחרים בקליניקה אמינה, אדיבה, מקצועית ובוודאי להמלצות על המומחיות ותוצאות prp לפני ואחרי של הקליניקה והרופא המומחה שמתעסק בעיקר עבודתו בשיער, כך שלא תצאו קירחים מכאן ומכאן…

רוצים מידע נוסף וייעוץ חינם בנושא prp ? נשמח לעזור ! 058-4664664