אחוז הגברים המקריחים בישראל כיום הינו גבוה וממשיך לעלות עם השנים.

האדם הקדמון הקריח אף הוא, אולם כאשר הוא החל להקריח היה זה בגיל מבוגר יותר מאשר אנו מקריחים כיום. בימינו מקובל לחזות בהתקרחות בגילאים צעירים, בשנות העשרים לחיים, בהיקף הדומה כמעט למגיפה.

נטייה גנטית בסיסית בשילוב עם גורמים סביבתיים כגון זיהום האוויר ההולך וגובר ושינוי בסגנון החיים, גורמת לנשירת השיער להתעצם.

מועמד להשתלת שיער

מועמד קלאסי להשתלת שיער עם התקרחות מתקדמת

כאשר נשירת השיער מתחילה להופיע, היא הופכת למשמעותית ובולטת בתוך זמן קצר. בתרחיש כזה, לחלק מהאנשים נהיה חשוב מאוד לטפל בבעיה זו, ואם הם מעוניינים במראה טבעי מומלץ להם לבחור בטיפול מסוג השתלת שיער.

בבואם לעבור השתלת שיער, רבים נופלים ברשתם של קליניקות מרחבי העולם בהן המנתחים הם רופאים או טכנאים שהוכשרו בן לילה. מרפאות לא מוסריות אלו, הפועלות למטרת רווח בלבד, הופכות את מחקרו המעמיק של המטופל על הקליניקה להשתלות השיער ועל הרופא המנתח להכרחי ובעל חשיבות רבה.

אם כן, כיצד מתחילים בחקר הנושא?

השאלה הקודמת לכול והחשובה ביותר היא – האם אתה מועמד מתאים לעבור השתלת שיער? מאמר זה יענה על שאלה זו בצורה הטובה והמקיפה ביותר.

1. אילו גורמים עליך לקחת בחשבון?

על מנת לקבל את התשובה הנכונה לשאלה “האם אתה  מועמד מתאים לעבור השתלת שיער?”, ראשית עליך להביט פנימה ולבדוק אם יש לך את הלך הרוח הנדרש כדי לעבור השתלת שיער. למה הכוונה?

האם יש לך ציפיות ריאליות מהניתוח? אחרי הכול השתלת שיער אינה מתחרה במעשה הבריאה. אמנם אנו מחקים אותה בצורה די קרובה, אך לעולם לא נוכל לייצר צפיפות מלאה כפי שהייתה לך בנעורייך (אותה חלק מהמתעניינים בטיפול מצפים לקבל).

כמו כן, חשוב שלזכור שהתקרחות היא תהליך מתמשך, לכן ייתכן שבעתיד עם התקדמות הנשירה תזדקק להשתלה נוספת.

2. האם ישנם גורמים העלולים להחמיר את הנטייה הגנטית שלך לנשירת שיער?

גורמים רבים משחקים תפקיד חשוב מאחורי מראה שיער בריא, אלו כוללים את:

  • • מצבך הבריאותי

לפני כל הליך כירורגי שאתה מתעתד לעבור עליך להיות במצב הבריאותי הטוב ביותר שלך. בריאות טובה כוללת בין השאר גם מערכת חיסון טובה. לכן, לפני שתחליט לעבור הליך כירורגי של השתלת שיער, יהיה זה חכם ליידע את המנתח שלך באשר להיסטוריה הרפואית שלך, זאת על מנת להימנע מסיבוכים. 

  • • הרגלי האכילה שלך

תזונה נכונה ואורח חיים בריא הינם בעלי השפעה ישירה על איכות השיער שיש לך.  תזונה מאוזנות, ביצוע פעילות גופנית סדירה וחיים נטולי מתח עשויים לשפר את בריאותך ולעזור לך לשמור על שיערך במידה ניכרת. אולם, בסיטואציה ההפוכה, בה אינך מצליח להשיג צרכים אלו, השיער יתחיל לאבד את צורתו ולהישבר היישר מהשורשים. 

מתאים להשתלת שיער

מועמד להשתלת שיער עם התקרחות באזור המפרצים

3. האם הגיל משנה משהו בנושא השתלת שיער ?

בכל הנוגע להשתלות שיער, הגיל הוא רק מספר. זה באמת לא משנה בן כמה אתה, בין אם אתה מועמד מתאים להשתלת שיער בגיל העמידה או אפילו מבוגר יותר. זה תלוי רק ברצון שלך ובמה הכי מתאים לאישיות שלך. במרפאת Darling Buds, ד”ר בהטי כבר ביצע השתלות שיער במטופלים שעברו את גיל 80!

כשאתה מועמד להליך, זה מה שנוכל לעשות עבורך  לאחר בחינת והערכת דפוס ההתקרחות שלך:

  • • שחזור שיער מלא להתקרחות נרחבת בדרגה 5 או 6.
  • • תיקון קו השיער להתקרחות בדרגה 2 או 3.
  • • מילוי אזורים דלילים באזור הכתר בלבד להתקרחות בדרגה 4.
  • • מילוי אזורים דלילים לאורך אזורים חשובים כמו קו השיער, הרקות וכו’.

אז למעשה אינך צריך להמתין עד שתהיה קרח לגמרי. במקום זאת, אתה יכול לבחור לעבור השתלת שיער כבר מהרגע שבו אתה מבחין בסימנים ראשונים לאובדן שיער. זאת בתנאי שהצפיפות ירדה לפחות מ-50%.

4. סוגים של טיפולי שיער להם אתה יכול לצפות

אתה תמיד יכול לטפל בבעיית אובדן שיער מינורית או זמנית ע”י שימוש בתרופות טבעיות. אולם, קו דק מאוד עובר בין נשירת שיער זמנית לנשירת שיער קבועה, כאשר האחרונה נמשכת פרק זמן ארוך יותר והיא אינה הפיכה.

באופן כללי, אצל מרבית האנשים ההתקרחות לרוב קורית בתבנית. קו השיער מתחיל לסגת, בייחוד בצדדים, וחושף מצח רחב מאוד. בו זמנית, אזור הכתר מתחיל לאבד שיער רב, חושף את הקרקפת הקירחת. השיער ממשיך להידלדל, בעיקר מקדימה ובאזור הכתר, עד שבחלקו הקדמי של הראש לא נותר שיער כלל.

למרבה המזל, השתלת שיער יכולה להחזיר את כל השיער בחזרה, ותוכל להתחיל להראות צעיר שוב. בגלל שהתקרחות היא תהליך פרוגרסיבי, ייתכן שתזדקק להשתלה נוספת לאזורי התקרחות חדשים שעלולים להופיע עם השנים.

5. הסבלנות והמחויבות שלך הם המפתח להצלחה

כאשר אתה בודק ושוקל אם לעבור השתלת שיער, עלייך לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  • • השתלת שיער דורשת טיפול לפני ואחרי הניתוח. הקפד למלא אחר הוראות המנתח להחלמה מהירה.
  • • תבוא עם ציפיות ריאליות. אתה לא פשוט תגיע עם שיער מדלדל ותצא מהמרפאה עם ראש מלא שיער. מדובר בתהליך שלוקח זמן. 
  • • המנתח עשוי להמליץ על יותר מסשן השתלה אחד, זאת בהתאמה להיקף ההתקרחות ולכמות השיער שנשר, כך שהשיער המושתל יביא לידי מימוש את מלוא הפוטנציאל.
והתוצאות…

אז… האם אתה מועמד מתאים להשתלת שיער?

עכשיו כשאתה יודע את כל מה שנדרש כדי לעבור תחת המחט להשתלת השיער, אתה מצויד בידע המתאים כדי לענות על השאלה – האם אני מתאים להשתלת שיער? 

השתלת שיער יכולה לשחזר את הבטחון העצמי שלך ולהוציא אותך ממצב שבו אתה חש שהאדם שאתה רואה במראה הוא לא באמת מי שאתה מרגיש שאתה למצב שאתה שלם עם עצמך. אל תיתן להתקרחות לפגוע בביטחון העצמי שלך. פנה עכשיו אל הנציג הישראלי של מרפאת Darling Buds בארץ ותקבל ייעוץ אמין על האופציות הקיימות המתאימות ביותר למצבך מד”ר בהטי עצמו. המנתח המומחה יעזור לך לדעת האם אתה מועמד מתאים להשתלת שיער לאחר ניתוח מצבך הבריאותי והגופני.

לחץ על התמונה לצורך צפייה בתמונות נוספות וגדולות יותר של המטופל:

מטופל בריטי לפני ואחרי השתלת שיער
מטופל לפני ואחרי השתלת שיער
תמונות לפני ואחרי השתלת שיער מטופל מדנמרק
השתלת שיער 2500 זקיקים

לקריאה נוספת:

האם בתור אדם דתי אוכל לעבור השתלת שיער? כמובן, רבים מהמטופלים שבוחרים לעבור השתלת שיער בהודו הם דתיים או שומרי מסורת, ניתן לקבל מענה מלא, הן מבחינה אדמיניסטרטיבית והן בראי ההלכה. המדריך הבא מובא לטובת מתעניינים שומרי מסורת המעוניינים לעבור השתלת שיער.

השתלת שיער היא הליך עדין יחסית, כך שחשוב להבין את היתרונות והחסרונות שלו לפני שתבחר בו. חשוב לא פחות להבין את אופי הניתוח ואת מהלך ההשתלה באופן מלא ולא פחות חשוב, את אופי הטיפול לפני ואחרי ההשתלה, זאת כדי להפיק ממנה את התוצאה הרצויה והטובה ביותר. 

כאשר נשירת השיער מתחילה להופיע, היא הופכת למשמעותית ובולטת בתוך זמן קצר. בתרחיש כזה, לחלק מהאנשים נהיה חשוב מאוד לטפל בבעיה זו. אם אתה מעוניין בהשתלת שיער, כדאי לבדוק אם אתה בכלל מתאים.

האם כדאי לי לקחת פרופסיה לפני השתלת שיער? כמה זמן לאחר הניתוח ייקח לסימנים מההשתלה להיעלם? בתוך כמה זמן מהניתוח יצמח לי השיער כך שלא אראה קירח? האם יישארו צלקות נראות לעין מהניתוח? במהלך השנים ד”ר Tejinder Bhatti נשאל שאלות רבות בנושא השתלת שיער, בדף זה אנו נפרסם שלל שאלות ותשובות בנושא בהתאם לתשובותיות של דר׳ בהטי.

בשנים האחרונות, עם התפשטות הבשורה על מומחיות ברמה עולמית ומחירים ללא תחרות, יותר ויותר ישראלים בוחרים לטוס ולעבור השתלת שיער בחו”ל על פני השתלת שיער בארץ. בין האופציות הפופולריות כיום ניתן למצוא ישראלים שעברו השתלת שיער בהודו, השתלת שיער בטורקיה או השתלת שיער בקפריסין.
במאמר זה נדון באפשרויות השונות ונעבור על כללי ברזל שחייבים לברר.

במקרה של התקרחות נרחבת המלווה בהיעדר צפיפות מספקת באזור התורם (בחלקה האחורי של הקרקפת), החלופה היא ביצוע השתלת שיער תוך שימוש בשתלים מהגוף, טכניקה זו נקראת השתלת שיער BHT (Body Hair Transplant). השתלת שיער BHT הפכה פופולרית בקרב מנתחים ומטופלים כאחד. מרפאת Darling Buds הינה אחת מהקליניקות החלוצות בתחום השתלת שיער גוף.

המחזור הרגיל של צמיחת שיער נמשך בין 2 עד 6 שנים. כל שערה צומחת כ-1 סנטימטר לחודש במהלך שלב זה. כ-90 אחוזים מהשיער על הקרקפת גדל בכל זמן נתון. כ -10 אחוזים מהשיער על הקרקפת, בכל זמן, נמצא בשלב מנוחה. לאחר 2 עד 3 חודשים, השיער שנמצא בשלב המנוחה נושר ושיער חדש מתחיל לצמוח במקומו. טבעי שמעט שיער נושר בכל יום כחלק מהמעגל הזה. עם זאת, חלק מהאנשים עשויים לחוות אובדן מוגזם של שיער. כאן נפרט בנושא.

כמות לא מבוטלת של נשים סובלות מנשירת שיער בשלב כלשהו בחייהן. במקרה של נשים אחרי גיל המעבר (בשלב המנו-פאוזה), הידלדלות השיער או הופעתם של אזורים קירחים בקרקפת הינן בעיות שכיחות. התקרחות נשית מסוג אלופציה אנדרוגנית (androgenetic alopecia) היא הסוג העיקרי של נשירת שיער בקרב נשים, והיא יכולה להשפיע קשות על איכות חייהם ועל רווחתם הרגשית. כאן אנו נפרט עוד בנושא.

מה הופך קו שיער לבעל מראה טבעי? עיצוב קו שיער הוא החלק החשוב ביותר של השתלת שיער מוצלחת בפער ניכר. שום חלק אחר מההליך והמאתגר לא יהיה בעל משמעות כה רבה כאשר התוצאות יחלו להופיע, מאשר מראה קו השיער אחרי השתלת שיער. זאת מכיוון שקו שיער לא מוצלח לא ניתן להסוות! בדף זה נפרט מה יש להשיג ואיך לפעול לצורך השגת קו שיער טבעי ויפה שלא יזעק למרחקים ״השתלת שיער !!!!״.