השתלת שיער היא הטכניקה המוכחת היחידה המצמיחה שיער טבעי אצל אנשים קירחים. קרחת היא בעיה אוניברסלית. כשני שלישים מאוכלוסיית העולם סובלת מנשירת שיער בקצב מהיר. 

מטופל בריטי לפני ואחרי השתלת שיער
מטופל לפני ואחרי השתלת שיער
תמונות לפני ואחרי השתלת שיער מטופל מדנמרק
השתלת שיער 2500 זקיקים

בואו נבחן כמה נתונים סטטיסטיים על נשירת שיער:

עובדות וסטטיסטיקה

על פי סקר של איגוד נשירת השיער האמריקאית (American Hair Loss Association – AHLA), בסביבות שני שליש מהגברים מתחילים להקריח לפני גיל 35. בנוסף, כ- 85% מהגברים אחרי גיל 50 סובלים מהידלדלות שיער חמורה.

בעיה זו אינה מוגבלת לגברים בלבד. 40% מקורבנות נשירת השיער הן נשים. התקרחות נשית תופיע לרוב בסביבות גיל 50, סביב גיל המעבר. נתון מצער הוא שכ-3% לפני השתלת שיערמהילדים סובלים מבעיות נשירת שיער כמו אזורים קירחים בקרקפת או הידלדלות שיער. בנוסף, אנו רואים כמות הולכת וגוברת של בני נוער הסובלים מהתקרחות אנדרוגנטית, המהווה סיבה לדאגה מבחינה חברתית ורגשית.

לאחרונה, מחקר שנערך בעיר צ’נאי בנושא נשירת שיער בקרב גברים בין הגילאים 18-50 גילה כמה עובדות חיוניות. על פי הסקר, התקרחות נותרה אחת הבעיות העיקריות המוצהרות בקרב אוכלוסיית הגברים בעיר, כאשר 50.4% סבלו מאלופציה אנדרוגנטית. אם לא די בכך, 60.4% מאוכלוסיית צ’נאי דיווחו על נשירת שיער. 59% השתמשו בתרופות ובקרמים כטיפול בנשירת השיער שלהם. כמו כן, 55.5% העדיפו השתלת שיער כאופציה הטובה ביותר כדי להתגבר על בעיה זו. אכן, החלופה האחרונה היא המועדפת ביותר כיום ונדון בה בהמשך, אך לפני כן נבחן את הסיבות לנשירת שיער.

מהם הגורמים לנשירת שיער?

גורמים רבים עלולים להוביל לנשירת שיער, להלן הסיבות השכיחות ביותר:

  • אורח חיים: הרגלי שינה לא סדירים, חיים מלאי סטרס או אי ביצוע פעילות גופנית – כל אחד מהגורמים הללו עלולים להשפיע לרעה על בריאות השיער שלכם.
  • תזונה: כדי לשמור על שיער במצב אוכל מהירטוב, יש צורך בהזנה נכונה. אם בתזונה שלך יש מחסור בחלבונים, ברזל וויטמינים, זה עלול להשפיע לרעה על קצב גדילת הזקיקים.
  • מטען גנטי: נשירת שיער נגרמת בדרך כלל כתוצאה מהגנטיקה שלך. זה יכול להיות בגלל הגזע שלך או ההורמונים שלך. באופן כללי, אירופאים מועדים יותר להתקרחות ואחריהם אסיאתיים ואפריקאים, בסדר הזה. כמו כן, גנים משפחתיים עלולים גם הם לגרום להתקרחות.
  • הזדקנות: סניליות היא גורם משמעותי לאובדן שיער אחרי גיל 50.

לרוב, שילוב של גנטיקה, שינויים הורמונליים וסניליות גם יחד מובילים לנשירת שיער. אז האם יש טיפול לבעיה זו, או שמא מקובל שאנשים נכנעים לנשירת השיער ובהמשך גם לקרחת? כמובן שיש, והשתלות שיער הן הפתרון היחידי שתוצאותיו נשארות לאורך זמן.

תוצאות השתלת שיער

האם השתלת שיער היא הפתרון הטוב ביותר?

אנשים מנסים טיפולים שונים במטרה לרפא את נשירת השיער שלהם. הם משתמשים בתרופות כמו חוסמי DHT (פרופסיה / פינסטרייד), שמפו (קטקונזול), תוספי תזונה וכו’. התועלת של הטיפולים הללו תלויה בשימוש רציף בתכשירים ואינה נשמרת השתלת שיער איכותיתלאחר הפסקת הטיפול, זה המקום בו עליונותן של השתלות השיער באה לידי ביטוי על פני כל אחת מהשיטות האחרות. אכן, שיטה כירורגית זו לשחזור צמיחת השיער היא התרופה הטובה ביותר להתמודדות עם בעיית ההתקרחות.

מהי השתלת שיער?

השתלת שיער היא הליך כירורגי הכולל העברת זקיקי שיער מאזור עשיר בשיער, המכונה ‘אזור תורם קבוע’ של הקרקפת (בעיקר בצדדים או בחלקה האחורי של הקרקפת) לאזור הקירח המכונה ‘האזור המקבל’ (קו שיער, קודקוד וכתר). ניתוח זה מתבצע על ידי כירורג פלסטי או רופא עור תחת הרדמה מקומית.

סרטון השתלת שיער FUE – כל השלבים:

מדריכים:

סוגי השתלת שיער

FUT היא הטכניקה המסורתית, שנחשבה בעבר לשיטה העדיפה או ל’גביע הקדוש’ של הליכי שיקום שיער כירורגיים. השתלת שיער FUE היא הליך פולשני מזערי שבמהלכו מעבירים שתלים בעדינות באמצעות מחט קטנה לאזורים המקבלים.

ביצוע השתלת שיערכיום רק שתלים קטנים במיוחד, הכוללים 1-4 זקיקים, משמשים בהשתלה להענקת מראה טבעי וכדי להימנע ממראה ראש של ‘בובה מרופטת’ שהיה נפוץ פעם. בחירת הטכניקה הניתוחית תלויה בכישורי המנתח שלך. אם ההשתלה נעשית כראוי, לאף אחת משתי השיטות (FUT vs FUE) לא אמורות להיות תופעות לוואי משמעותיות. עם זאת, מטופלים מודאגים יותר ויותר מהצלקת הנראית לעין בטכניקת FUT עם תספורות של שיער קצר, המודרניות כיום. במקרים מסויימים בנוסף לזקיקים שהוצאו מהקרקפת יש צורך בשילוב שיער גוף, הנלקח לרוב מאזור הזקן והחזה.

לצפיה בתמונות השתלת שיער לפני ואחרי

הליך השתלת שיער – פירוט השלבים בטכניקות השונות

המנתח מתחיל לבצע את ההליך על ידי ייעוץ, עיצוב קו שיער ובדיקות דם של המטופל ואחריו ממשיך בניקוי האזור התורם של הקרקפת. המטופל כבר בחר באחת משתי השיטות העיקריות – השתלת יחידות זקיק (FUT) או חילוץ יחידות זקיק (FUE).

ציוד השתלת שיער

השלבים בניתוח השתלת שיער FUE:

כפי שהשם מרמז, השתלה מסוג זה מחייבת קצירה ישירה של זקיקי שיער מחלקו האחורי של הראש, זקיק אחר זקיק (כל אחד בנפרד).

המנתח הפלסטי מסיר את השיער מהאזור התורם ישירות. הוא יוצר חורים קטנים (חריצים) באזור המקבל של הקרקפת באמצעות מחט או להב וממקם את השיער שחולץ בחורים זעירים אלה בכיוון טבעי. המנתח עשוי להשתיל 1000-4000 שתלים במהלך סשן אחד של השתלת שיער FUE. בהמשך הוא מכסה את האזור התורם בתחבושת.

שתי טכניקות הטיפול הללו אורכות כ 6-10 שעות להשלמת מפגש אחד. יתר על כן, צריך להיות פער של מספר חודשים בין כל מפגש, כך שכל השתלה תוכל להירפא לחלוטין. באשר לתפרים, המנתח מסיר אותם בדרך כלל תוך 10 ימים לאחר השתלה בטכניקת FUT. ניתוח השתלת שיערFUE  אינו כרוך בתפרים משום שהוא פולשני באופן מינימלי.

השלבים בניתוח השתלת שיער FUT (אנו לא מבצעים ניתוחים מסוג זה מאז 2009):

המנתח חותך רצועת קרקפת מחלקו האחורי של הראש, העשויה לנוע לאורך של כמה סנטימטרים וברוחב של כחצי סנטימטר. הוא תופר את קצוות הפצע עם תפרים בשכבות. המנתח מחלק בעזרת סכין כירורגית ועדשה מגדלת את הרצועה שהוציא קודם מהקרקפת ובכך היא הופכת לחלקים קטנים. השלבים של חלוקת וחיתוך השתלים מתבצעים בטכניקת ex vivo, והם נעשים על ידי טכנאים תחת הגדלה טובה. שתלים אלה, כאשר יושתלו באזורים הקירחים, יובילו לצמיחת שיער שנראית טבעית מאוד.

לקריאה נוספת:

פרוטוקול בטוח להשתלת שיער גוף:

  מי מתאים להשתלת שיער?

השתלת שיער היא ללא ספק הפתרון הטוב והיעיל ביותר לאורך זמן להתקרחות. אך לפני שתבחר לעבור ניתוח זה, עליך להיות בטוח שאתה מועמד מתאים לטיפול.

אז איך אדע האם אני מועמד מתאים לעבור השתלת שיער?

  • האם אתה מעל גיל 25?

עבור צעירים מתחת לגיל 25, דפוס נשירת השיער אינו ברור לגמרי. יתרה מזאת, ניתוח בגיל צעיר יאלץ את המטופל להתמיד בביצוע פעולות מסוימות בעתיד, זאת בכדי לעמוד בקצב נשירת השיער ולשמר את הצפיפות. לכן, מנתחים מציעים למטופלים צעירים לעקוב אחר טכניקות שמרניות בכדי לשלוט בבעיות נשירת השיער.

  • האם האזור התורם שלך צפוף מספיק?

החלק של הקרקפת שממנו מחלץ המנתח שתלים צריך להיות צפוף מספיק. לפיכך אם בחלק האחורי או בצדי הראש שלך יש צמיחת שיער בריאה, אתה מועמד טוב להשתלה. זה יסייע לתרומה מוצלחת של זקיקי שיער.

  • האם הקרקפת שלך הדוקה מדי?

קרקפת הדוקה מדי עלולה לגרום לעיתים קרובות לבעיות אצל המנתחים בהוצאת ובהשתלת הזקיקים בטכניקת FUT. זו אינה מגבלה של השתלת שיער FUE.

  • צבע השיער שלך משנה

אם צבע שיערך ועורך זהה, אז אתה המועמד הטוב ביותר לשיקום שיער. בנוסף, זה אפילו עדיף שיהיה לך שיער מתולתל מכיוון שסוג שיער כזה יבטיח כיסוי טוב יותר ויצריך פחות שתלים. נשמע מעניין, לא?

  • האם אתה בריא מספיק? 

לפני כל סוג של ניתוח, יש צורך בבדיקה רפואית מלאה בכדי לדעת מה מצבך הבריאותי הנוכחי. כך גם בהשתלת שיער. עליך לציין אפילו בעיות בריאותיות קלות בפני הרופא המטפל לפני ההליך. יתרה מזאת, אם אתה סובל מבעיית לב, סוכרת, או שאתה מטופל במדללי דם, עליך לעבור תוכנית טיפול סלקטיבית לפני שתבחר לבצע ניתוח להשתלת שיער.

אם אתה עדיין מתלבט אם אתה מתאים להליך השתלת שיער, אל תהסס לפנות אלינו.

מחיר השתלת שיער

מרפאות פרימיום רבות ברחבי העולם מציעות את הטיפולים הטובים ביותר להצמחת שיער. ההבדל ביניהן טמון בעלות השתלת השיער. בהשוואה למקומות מרכזיים בעולם כמו דובאי, לונדון או אמריקה, הודו, למרבה המזל, מציעה השתלות שיער בתקציב ידידותי, זאת מבלי להתפשר על איכות השירות והתוצאות.  

אין פלא כי מטופלים רבים בוחרים לעבור השתלת שיער בהודו, שכן הטיפול כאן הוא חסכוני יותר מאשר במקומות אחרים בעולם. אז כמה עולה השתלת שיער?  מחיר השתלת שיער בהודו נע בסביבות 30-100 רופי לשתל, בהתאם למוניטין של המרפאה לשיקום השיער ולציוד בו הם משתמשים. חיובי הייעוץ שלהם עשויים להשתנות והם נעים בין 500-1200 רופי ומעלה. מספר מרפאות מספקות גם מתקן EMI לניהול ההוצאות של הליך השתלת השיער.

תופעות לוואי אחרי השתלת שיער והתרופות האפשריות

אם יש לך כאב מינימלי, דלקת או נפיחות, יינתנו לך משככי כאבים או תרופות אנטי דלקתיות ואנטיביוטיקה. תוכל להבחין בנשירת שיער תוך 2-3 שבועות לאחר הטיפול, השיער שנשר למעשה יסלול את הדרך לצמיחת שיער חדש מהשורש שמתחתיו. עם זאת, זה יכול לקחת בין 8 חודשים לשנה מהשתלת השיער עד שהשיער החדש יצמח. על מנת לעודד את צמיחת השיער וכדי להאט את נשירת השיער, המנתחים ממליצים לרוב על נטילת תרופות מסוימות כמו מינוקסידיל (רוגאין), פינאסטריד (פרופסיה) וכו’.

איזה תופעות לוואי עלולות להופיע אחרי השתלת שיער?

אתה עלול להיתקל בתופעות לוואי מינוריות לאחר ההשתלה, שייעלמו בתוך מספר שבועות. חלק מתופעות לוואי אלה עשויות לכלול:

• דימום

• זיהום קל

• נפיחות בקרקפת

• שטפי דם סביב העיניים

• גירוד בקרקפת

חוץ מזה, אתה יכול להיתקל במספר סיבוכים אפשריים אחרים כמו:

• חוסר תחושה בחלקים המטופלים בקרקפתך

• פוליקוליטיס או דלקת בזקיקי שיער

• אובדן זמני של שיער מושתל

• היווצרות קרום באזור התורם או באזור המקבל

לסיום

השתלת שיער הפכה להיות צורך השעה לאנשים הסובלים מהתקרחות. בגלל גורמים רבים כמו גורמים סביבתיים ותזונה לקויה, גנטיקה, חוסר איזון הורמונאלי או הזדקנות, נשירת שיער הפכה לבעיה אוניברסלית. אם אתה מקריח או ששיערך מידלדל ואתה מחפש ניתוח לשיקום השיער אצל מומחה להשתלות שיער מנוסה ואמין שניתן לסמוך עליו, אנו יכולים להנחות אותך אל מנתח השתלות שיער והמרפאה להשתלת השיער הטובים ביותר בהודו, ואחת הטובות בעולם.

אל תהסס לפנות אלינו בכל עת. 

לקריאה נוספת: